RIS EduEX 2021 - Podnebno mentorstvo za učitelje

V zadnjih sto letih se je za delovno silo potrebovalo predvsem kmetovalce in delavce v tovarnah. Čisto sprejemljivo je bilo v razredu imeti učitelja, ki je bil, poleg (omejenega dostopa do) knjig, edini vir znanja.Tudi same šolske zgradbe in učilnice so posnemale ustroj tovarn, zmagali pa so tisti učenci, ki so si lahko zapomnili največ v šoli podanih informacij. Dandanes, v dobi interneta je dostop do znanja in informacij omogočen skoraj vsem na bogatem severu planeta. Časi so se spremenili in z njimi se mora tudi sam šolski sistem, če želimo generacije prihodnosti pripraviti na drugačne oblike življenja in dela. Da bi mlade pri tem podprli, jim moramo zagotoviti okolje v katerem bodo lahko razvijali svojo ustvarjalnost, veščine sporazumevanja, kritično mišljenje, veščine sodelovanja in čustvene inteligence. Mladi se bodo morali prilagajati hitrim in nenadnim spremembam, kar pomeni, da se bodo morali naučiti kako biti prožni tako v življenju, kot pri delu in, kako delovati v raznolikih okoljih. Modeli in metodologije poučevanje, ki smo jih vajeni ne zadostujejo več temu kontekstu.





Alternativni pristopi k izobraževanju (učenje z raziskovanjem, problemsko učenje itd.), razviti že pred desetletji, se vse bolj uveljavljajo tudi v šolstvu in od učiteljev zahtevajo drugačno vlogo od tiste, ki so jo vajeni. Učitelj si mora nadeti klobuk bodisi mentorja, facilitatorja ali aktivatorja. Literature in teoretskih podlag, ki naj bi učiteljem pomagala pri tem učnem kontinuumu je precej, žal pa je konkretnih orodij in napotkov za to še vedno premalo. Poleg tega se, ko govorimo o okoljskem izobraževanju, tudi tu učitelji srečujejo z veliko ovirami, saj jim primanjkuje znanj in veščin, kako se tega sploh lotiti. Poučevanje okoljske vzgoje je ostalo predvsem pri recikliranju, osveščanju o podnebnih spremembah, zbiranju papirja ipd., medtem, ko bi okoljska vzgoja dandanes morala biti precej širša in vključevati tudi druge aspekte človekovega delovanja, razmišljanje o samem delovanju sistema in sistemskih spremembah ter se premakniti iz izobraževanja, kjer je v centru učitelj na izobraževanje, kjer je v centru učenec. Pristopi k okoljski vzgoji, ki se ji je v šolstvu uporabljalo še pred nekaj desetletji, za ta čas, ko se soočamo s kompleksnimi problemi in situacija, nepredvidljivimi spremembami, niso več relevantni. Na srečo so nevladne organizacije, tranzicijska gibanja, ekovasi in skupnosti v Evropi in po svetu ves ta čas razvijala orodja in pristope, ki so tako celostni, da jih s pridom lahko uporabimo tudi v izobraževanju in za podporo facilitatorjem.


Z eksperimentalnim RIS EIT Climate-KIC EduEX projektom želimo skupaj z učitelji slovenskih srednjih šol pregledati in izbrati uporabna orodja in pristope, ki jim bodo pomagali pri njihovi tranziciji od učitelja k facilitatorju. Izbrane učne tehnike bodo primerne predvsem za tiste, ki bi se radi lotili večdisciplinarnih programov in tematik podnebnih in sistemskih sprememb, tranzicije, krožnosti in skupnosti, ki od učiteljev zahtevajo, da prevzamejo vlogo facilitatorja. Učitelji srednjih šol bodo deležni štirih dni izobraževanj in predstavitev orodiji in pristopov - od tega bodo delavnice dva dni potekale preko spleta, dva dni pa v eko-skupnosti Sončni grič v slovenski Istri. Vse to pod vodstvom izkušenih in strokovnih mentorjev.


Udeležba bo za vse učitelje brezplačna, prav tako nočitev in hrana za drugi del, ker program financira EIT Climate-KIC in Evropska unija. Za drugi del delavnic v živo je število udeležencev omejeno na 15 oseb, ki se bodo prve po vrstnem redu prijavile na program. Za več detajlov in kako se prijavite, prosim preberite spodaj. Komaj čakam, da se srečamo in skupaj prevetrimo prihodnost.


Maja Vrčon,

strokovna mentorica in razvijalka programa RIS EduEX 2021 - Podnebno mentorstvo za učitelje



> DODATNE INFORMACIJE IN PRIJAVA


Komu je projekt namenjen?

Izobraževalcem na srednjih strokovnih šolah in gimnazijah ter multiplikatorjem srednjih šol.


Kdaj?

Po dogovoru s skupino učiteljev, ki se bo prijavila na izobraževanje. Predvidoma bo prvi del spletnih delavnic potekal v oktobru (2 dni), drugi del delavnic v živo pa bo v eko-skupnosti Sončni grič v slovenski Istri potekal 9. in 10. novembra 2021.


O mentoricah:


Maja Vrčon: Maja je že vrsto let aktivna na področju tranzicije in podnebnih sprememb na mednarodni in lokalni ravni. Sicer po izobrazbi literarna komparativistka in hispanistka, pravkar na univerzah v Valenciji in Madridu zaključuje specializacijo iz Trajnosti, Ekološke etike in Okoljskega izobraževanja. Maja je strokovna sodelavka in podnebna mentorica organizacije Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo, EIT Climate-KIC, sodeluje pa tudi z nevladnimi organizacijami po svetu in doma. Ko bo velika bi rada imela čredo svojih koz in zidala suho zidovje po domačem Mediteranu.


Manja Vrenko: Manja je izkušena facilitatorka, permakulturna učiteljica in trenerka Zmajevega sanjanja. Leta 2010 je pri priznani organizaciji Gaia Education zaključila daljše izobraževanje, ki ji jo je usmerilo v družbeni in okoljski aktivizem. Manja je že vrsto let aktivna v slovenskih organizacijah kot so Društvo za permakulturo Slovenije, Transition hub Slovenia in Slovenski mreži ekovasi, na mednarodni ravni pa v mrežah nevladnikov kot so ECOLISE in GEN - Global ecovillage network in vključena v številne mednarodne projekte na področju skupnosti, družbenih inovacij in tranzicije. Je soustanoviteljica istrske eko-skupnosti in trajnostnega centra Sončni grič, kjer že od leta 2014 skupaj s prijatelji uživa v razkošni preprostosti.


Rok za prijavo in kontakt:

Do 20. septembra 2021 na e-mail: jakob.rejec@jaslovenija.si


PCT pogoji in negativen hitri test:

Za delavnico v živo bo potrebno upoštevati veljavne javnozdravstvene ukrepe in s tem dokazila o PCT pogoju. Kot dokazilo o izpolnjevanju pogoja PCT se lahko predloži digitalno COVID potrdilo EU v digitalni ali papirnati obliki, opremljeno s kodo QR (mobilna sporočila niso veljavna) ali se predloži drugo potrdilo oziroma dokazilo v skladu s predpisi, ki ga bo pristojna oseba preverila z vpogledom v to potrdilo oziroma dokazilo. Ne glede na to ali ste bili že cepljeni ali preboleli Covid-19, bomo od vas zahtevali tudi negativen rezultat hitrega testa, ki ne bo starejši od 48 ur. V zaprtih prostorih bomo upoštevali nošenje mask, držali medsebojno razdaljo in razkuževanje rok. Na delavnico v nobenem primeru ne prihajajte bolni ali slabega počutja.

262 views0 comments